Page 27 - Wojciech Ciągło Studio DTP
P. 27

Katarzyna Michalec
               Książka to zbiór 89 wierszyków dla dzieci w wieku
                                                                           blemy z planowaniem tekstu na stronie i wykonywaniem prostych
 Książka to zbiór 60 wierszyków dla dzieci w wieku   Wierszyki    Książka to zbiór 50 wierszyków dla dzieci w wieku   Jeśli znasz ucznia, który pisze niewyraźnie i nieczytelnie, ma pro-
 przedszkolnym  oraz  wczesnoszkolnym.  Materiał   przed szkolnym oraz wczesnoszkolnym. Materiał prze­  przedszkolnym  oraz  wczesnoszkolnym.  Materiał   czynności manualnych, a na dodatek otrzymuje w szkole słabe
                                                                           oceny za wytwory swojej pracy, sięgnij po tę książeczkę i włącz
 prze znaczony jest do utrwalania prawidłowej wy­  znaczony  jest  do  utrwalania  prawidłowej  wymowy   prze znaczony  jest  do  utrwalania  prawidłowej  wy­  przygotowane w niej zadania w program jego codziennej aktyw-
               głosek: k, g, f, w, p, b, r, t, d. Humor
 mo wy głosek: a, e, i, o, ó, u, y. Publikacja pole ca na jest   ćwiczące samogłoski  rymowanek nie   mo wy głosek: l, ł, m, n, ń, ni. Publikacja polecana jest   ności. Zaprezentowane ćwiczenia tylko z pozoru wydają się pro-
 logopedom, rodzicom, nauczycielom wy chowa nia   tylko dostarczy dzieciom rozrywki, ale także poszerzy   logopedom,  rodzicom,  nauczycielom  wychowania   ste, ponieważ dzieci wkładają wiele wysiłku w ich zrobienie. Wiele   Umiem to
               ich  zasób  słownictwa.
 przedszkolnego  i  edukacji  wczesnoszkolnej  oraz   a, e, i, o, ó, u, y Pod  każdym  wierszykiem   przedszkolnego  i  edukacji  wczesnoszkolnej  oraz   ces pisania wszystkie zmysły: kinestezję, wzrok, słuch, dotyk. Te
                                                                           kart pracy zostało zaplanowanych tak, aby zaangażować w pro-
 terapeutom i animatorom.  pozostawiliśmy wolne miejsce na rysunek wykonany   tera peutom i animatorom.  ćwiczenia, nazwijmy je bazowe, to pierwszy krok do komponowa-
               przez  dziecko.  Niniejsza  publikacja  polecana  jest
                                                                           nia tekstu, redagowania notatki, pisania w odpowiednim tempie,
    Ze Wstępu  logopedom,  rodzicom,  nauczycielom  wychowania   Ze Wstępu  „ubierania myśli w słowa” bez wysiłku. Ćwiczenia grafomotorycz-
               przedszkolnego  i  edukacji  wczesnoszkolnej  oraz          ne w niniej szej publikacji zostały z powodzeniem przetestowane
                                                                           u  podopiecz nych  Ośrodka  Rehabilitacji  Dzieci  w  Centrum  Me-
               terapeutom i animatorom.                                    dycznym „Zdrowie” w Kielcach oraz podczas konsultacji terapeu-
                       Ze Wstępu                                           tycznych w Zakładzie Komunikacji Językowej Instytutu Filologii
                                                                           Polskiej w Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Zrób
                                                                           kolejny krok, aby pomóc dziecku w automatyzacji procesu pisania.
 Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP  Katarzyna Michalec Wierszyki ćwiczące samogłoski a, e, i, o, ó, u, y  Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP  Katarzyna Michalec Wierszyki ćwiczące głoski k, g, f, w, p, b, r, t, d  Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
 Rok założenia 1955  Rok założenia 1955  Rok założenia 1955  Katarzyna Michalec Wierszyki ćwiczące głoski l, ł, m, n, ń, ni
                                                                               Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
 https://www.facebook.com/wydped  https://www.facebook.com/wydped  https://www.facebook.com/wydped  https://www.facebook.com/wydped
                                                                               Rok założenia 1955
 czona została z awansem zawodowym nauczyciela i zastąpi dotychcza- §  Prawo   §  przepisy szczególne obowiązujące w okresie wdrażania reformy systemu  §  Prawo   Cena 2O,OO zł (Vat 5%)  1     2
                                      Prawo
 PRAWO W OŚWIACIE
                                   PRAWO W OŚWIACIE
 OCENA PRACY NAUCZYCIELA
                                   CZĘŚĆ I: NAUCZYCIELSKIE PRAWO PRACY
                                   w oświacie
                                   Tom zawiera przepisy prawa regulujące nauczycielskie stosunki pracy
                                                                                                 PL ISSN 0033-2178
 Od 1 września 2018 r. w szkołach i placówkach systemu oświaty obo-
 wiązują nowe zasady oceny pracy nauczyciela. Nowa ocena pracy połą-
                                   czasie. Oprócz przepisów Karty Nauczyciela uwzględnione zostały również
                                   oświaty.
 sową ocenę dorobku wystawianą nauczycielowi po zakończeniu stażu   w oświacie  w wersji ujednoliconej wraz z przepisami zmieniającymi się w najbliższym   w oświacie  Indeks 328308
 awansowego. Ponadto ocena ta zyskała charakter okresowy, co oznacza,   Zawartość tomu:
 że będzie wystawiana każdemu nauczycielowi cyklicznie. Rozszerzono   1. KARTA NAUCZYCIELA  KWARTALNIK ZWIĄZKU NAUCZYCIELSTWA POLSKIEGO  PRZEGLĄD
                                                                             PRZEGLĄD HISTORYCZNO-OŚWIATOWY
                                   2.  PRZEPISY WPROWADZAJĄCE USTAWĘ – PRAWO OŚWIATOWE
 skalę ocen uogólniających – z trzystopniowej do czterostopniowej. Istot-  (wybrane fragmenty dotyczące przepisów Karty Nauczyciela)
 nym zmianom uległy też przepisy określające zakres przedmiotowy wy-         poświęcony dziejom oświaty i wychowania.
 dawanej oceny. Zmieniły się podstawy prawne dotyczące procedury jej   1. PRAWO OŚWIATOWE  Część I  Część II  Ukazuje się od 1947 r.  HISTORYCZNO-
                                   CZĘŚĆ II: USTAWY OŚWIATOWE
 ustalania oraz procesu odwołania od ustalonej już oceny.                  W „Przeglądzie Historyczno-Oświatowym” znajdują się:
 Niniejsza publikacja stanowi całościowe omówienie nowych przepi-  Dorota Michalak  2. USTAWA O SYSTEMIE OŚWIATY   1. Rozprawy z historii oświaty i wychowania  -OŚWIATOWY
 sów wraz z przykładami praktycznymi, z którego korzystać będą mogli   3.  PRZEPISY WPROWADZAJĄCE USTAWĘ – PRAWO OŚWIATOWE    2.  Rozprawy i materiały poświęcone dziejom organizacji    PRZEGLĄD  HIST OR YCZNO-OŚWIA T OWY
                                   (wybrane fragmenty dotyczące przepisów Prawa oświatowego
 zarówno  nauczyciele,  związkowcy,  jak  i  dyrektorzy  szkół.  Zawiera  też   Nauczycielskie   Ustawy   3. Materiały do dziejów szkół i innych placówek naukowych
                                                                            nauczycielskich oraz oświacie polonijnej
                                   i Ustawy o systemie oświaty)
             Ocena pracy         Prawo Pracy         oświatowe              5.  Recenzje i noty wydawnictw z zakresu historii oświaty   Warszawa 2020 Rok LXIII  1–2  (247–248)
 wzory dokumentów wytwarzanych w procesie oceny pracy.  Tom  zawiera podstawowe przepisy ustawowe regulujące sposób funk-  4.  Sylwetki wybitnych pedagogów, nauczycieli i pracowników
                                   cjonowania  jednostek  oświatowych  z  uwzględnieniem  okresu  przejścio-
                                                                            oświatowych
                                   wego wdrażania reformy systemu oświaty.
                                                                            i szkolnictwa
                                                                            6. Opracowania bibliograficzne
              nauczyciela                       Prawo w oświacie. Część II – USTAWY OŚWIATOWE  Adres Redakcji: 00-389 Warszawa, ul. Smulikowskiego 6/8
                                                                               tel. 22 31 89 249
                                                     Prawo oświatowe – wersja ujednolicona
                                       Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
 Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP     Karta Nauczyciela – wersja ujednolicona   Ustawa o systemie oświaty – wersja ujednolicona  W numerze m.in.:
                                                                                         WITOLD CHMIELEWSKI: Profesor Marian Walczak (1923–2020). In memoriam
                                       Rok założenia 1955
 Rok założenia 1955
                               Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe   Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe   ANDRZEJ MEISSNER, RYSZARD ŚLĘCZKA: Zachowani w pamięci.
                                                                                         Wykaz zmarłych historyków wychowania od XVIII do XXI wieku
                                  (wybrane fragmenty dotyczące przepisów    (wybrane fragmenty dotyczące przepisów
                                      https://www.facebook.com/wydped
                                                                                       1–2/2020
 https://www.facebook.com/wydped      Karty Nauczyciela)  Prawa oświatowego i Ustawy o systemie oświaty)   ISSN 0033-2178      INDEKS 328308  ANASTASIIA KHELENIUK, YURIY PLYSKA: Ostroh Academy: the history and tradition
  Rok 2019 był wyjątkowy, jeśli chodzi o problematykę praw   2  Audiodeskrypcja pomaga „zobaczyć” sztukę. Otwiera drzwi   2  Audiodeskrypcja   2  Korespondencja
                                       Numer „Języka Polskiego w Szkole Ponadpodstawowej”, który trzyma-
   dziecka. W roku tym, 20 listopada przypadła trzydziesta   Prawa Dziecka  a  także  do  galerii.   ją Państwo w rękach, zawiera teksty mówiące o relacjach literatury
                     do  sztuki  wizualnej:  do  filmu,  teatru,
   rocznica  uchwalenia  najważniejszego  dokumentu  sta-  W  kręgu  naszych  zainteresowań  znajduje  się  audiode-  z malarstwem, architekturą, muzyką czy filmem. Opowiadamy zarówno
                                       o kulturze wysokiej, jak i niskiej, o dziełach reprezentujących epokę
   nowiącego o prawach najmłodszych – Konwencji o Pra-  skrypcja stosowana w edukacji polonistycznej. Dzięki niej   – drzwi do świata sztuki audiowizualnej   sztuk
                                       Gutenberga, a także erę Turinga. Chcemy, aby poloniści, świadomi ko-
   wach Dziecka. Chęć uhonorowania w szczególny sposób
   tego wyjątkowego wydarzenia stała się przesłanką do   Uczniowie mogą poznawać malarstwo na lekcjach języka   nieczności wyjaśniania mechanizmów interakcji między tekstami kul-
                         pod redakcją
                                       tury, nie musieli liczyć jedynie na własną artystyczną wrażliwość. Mamy
   zainicjowania publikacji, poświęconej w całości Pra-  polskiego. Tym samym zdobywają wiedzę potrzebną na   nadzieję,  że  dzięki  niniejszym  „Zeszytom  Kieleckim”  łatwiej  będzie
                      egzaminach  kończących  poszczególne  etapy  eduka-
   wom Dzieci.    Aleksandry Aszkiełowicz i Anety Ratajek    pod redakcją Beaty Jerzakowskiej-Kibenko   pod redakcją Izabeli Kozłowskiej
                                        dokonać wyboru, przy realizacji których treści programowych
                      cyjne, gdzie również wymagana jest wiedza z zakre-
    Do  pracy  nad  materiałem,  który   su sztuki. Chcemy, by książka ta stała się inspiracją   można być dyletantem-amatorem, a kiedy trzeba skoncentro-
                                         wać się na procesie solidnego samokształcenia. Pragniemy
    oddajemy  w  Państwa  ręce,  zo-  dla Nauczycieli, zachęciła do poszukiwania wła-  pokazać, jak na lekcjach omawiać zjawisko korespondencji   JĘZYK POLSKI
    stali zaproszeni przedstawiciele   snych rozwiązań do nauczania Uczniów o sztu-  JĘZYK POLSKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ
                                         sztuk oraz sprawić, aby kontakt z szeroko rozumianą kulturą
                                          ZESZYTY KIELECKIE
    różnych specjalności z obsza-  EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA  był  obecny  w  codzienności  pozaszkolnej  samych  belfrów.   W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ
                       ce. Dajemy propozycje, nie gotowe rozwiązania.
    ru  pedagogiki,  lub  dyscyplin      Jesteśmy przekonani, że samo przyjęcie odpowiedniej me-  ZESZYTY KIELECKIE
                       Propozycje, które pomogą Nauczycielom zamie-
    z  pedagogiką  współpracu-  ZESZYTY KIELECKIE  todologii szkolnej interpretacji nie wystarcza do skutecz-
                                          NR 2  2019/2020
 jących  jak  psychologia,  czy  medycyna,  bo  prawa   Edukacja Wczesnoszkolna  nr 2  2019/2020   nić  proces  edukacyjny  w  pasjonującą  przygodę   Język Polski w Szkole Podstawowej  nr 2  2019/2020   nej pracy z uczniami. Aby ona nastąpiła, niezbędny jest   Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej  nr 2  2019/2020  Dr Mirosława Parlak – nauczyciel akademicki,   Mirosława Parlak
 dziecka, ujęte w kategorie: cywilne, socjalne, kultural-  zarówno dla niego samego, jak i Ucznia.  rozwój osobisty każdego polonisty, który może mieć   NR 2  2019/2020  od wielu lat zajmuje się edukacją przyrodniczą
 ne, polityczne, muszą być analizowane i rozpatrywane   NR 2  2019/2020  miejsce w trakcie prywatnego obcowania ze sztuką.  i ekologiczną na etapie edukacji przedszkolnej
                                                                           i wczesnoszkolnej. Jest autorką książek, artyku­
 wszechstronnie. Fundamentalnym założeniem książki,   Zapraszamy do lektury!  łów naukowych oraz metodycznych poświęco­  Edukacja
 była  próba  podjęcia  wątków  mniej  znanych  lub                        nych tej tematyce. Współpracuje z placówkami
                                                                           oświatowymi, min. z przedszkolami i szkołami
 w przestrzeni tematu praw dziecka, nowych.                                podstawowymi  w  celu  weryfikacji  autorskich   przyrodniczo-ekologiczna
                                                                           rozwiązań  w  zakresie  podnoszenia  jakości
                                                                           wczesnej edukacji przyrodniczej.   dzieci
                                                                           Nowa publikacja autorki to propozycja wypły­
                    Rok założenia 1955  https://www.facebook.com/wydped  Rok założenia 1955  https://www.facebook.com/wydped  wająca ze współczesnych zmian modelu wcze­
                                                                           snej edukacji, kładąca nacisk na wykorzystanie   w wieku przedszkolnym
                                                                           wszechstronnej  aktywności  i  zainteresowań   Mirosława Parlak   Edukacja przyrodniczo-ekologiczna dzieci w wieku przedszkolnym
 ISBN 978-83-7173-347-5  ISBN 978-83-7173-348-2  ISBN 978-83-7173-349-9    dziecka w procesie ciekawej dla niego eduka­
                                                                           cji przyrodniczej.
                                        ISSN 2544-2643 Indeks 373974
 ISSN 2544-2651 Indeks 373966  ISSN 2544-2635 Indeks 373982  Photo by stem.T4L on Unsplash  Książka adresowana jest do nauczycieli przed­  Osobista aktywność dziecka
                                                                           szkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji
      Rok założenia 1955                                                   wczesnoszkolnej,  a  także  do  rodziców,  którzy
                                                                           są  coraz  bardziej  świadomi  i  zaangażowani
                                                                           w  edukację  swych  dzieci.  Ciekawe  rozwiąza­
                                                                           nia  znajdą  w  tej  książce  również  nauczyciele
                                                                           świetlic  szkolnych  i  środowiskowych,  a  także
 Cena 33,00 zł (w tym 5% VAT)  https://www.facebook.com/wydped  Cena 33,00 zł (w tym 5% VAT)  Cena 33,00 zł (w tym 5% VAT)  Rok założenia 1955  opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych
                                        Rok założenia 1955
                     Rok założenia 1955
                                                                           sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adre­
                                                                           satem są adepci przygotowujący się do zawo­
                                                                           du  nauczyciela  wczesnej  edukacji  –  studenci
         Holistyczny wymiar szkolnej polonistyki jest dzisiaj sprawą oczywistą za-  1  Korespondencja sztuk  1  W kręgu reportażu   kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni
                                                                           w Polsce.
                             Niniejszy  tom  „Języka  Polskiego  w  Szkole  Ponadpodstawowej”
                                               Jak  pokazują  doświadczenia  minionych  miesięcy,  epidemia  zmieniła
         równo dla praktykujących nauczycieli, jak i dla wspierających ich meto-  koncentruje się wokół zagadnień związanych z literaturą faktu, pol-  1  COVID-19
         dyków. Podstawy programowe wszystkich etapów kształcenia akcentują   skim reportażem oraz dziennikarstwem. Czytelnicy znajdą w nim   szkołę, zmieniła sposób funkcjonowania nauczycieli, uczniów, rodziców,   Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie
                                               zmieniła  sposób  zdobywania  wiedzy  przez  uczniów,  zmieniła  relacje
                                                                           dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych
                             interesujące zagadnienia, takie jak: dydaktyka reportażu, granice
         konieczność przygotowania uczniów do świadomego obcowania z róż-  wobec wyzwań XXI wieku  między nauczycielami a uczniami, między dziećmi w tej samej klasie,   na jego osobistej aktywności, będącej najważ­
         nymi tekstami kultury i dostrzegania ich swoistości artystycznej. W śro-  pomiędzy publicystyką a literaturą oraz wyznaczniki literatury faktu.   między rodzicami a dziećmi. Nauczyciele mają za sobą trudny czas, ale   Nowe wyzwanie    niejszym  czynnikiem  rozwoju.  Realizacja  pro­
                                                                           pozycji działań metodycznych zawartych w pu­
         dowisku teoretyków dydaktyki oraz samych polonistów zaobserwować   Artykuły zawarte w tym numerze zawierają kluczowe podpowiedzi   pod redakcją Katarzyny Ostrowskiej  blikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości
                                               to co przed nimi jest może jeszcze trudniejsze – bo niewiadome. W takiej
         można jednak silną potrzebę znalezienia nowego sposobu patrzenia na   metodyczne dla nauczycieli języka polskiego.  Mogą być one wyko-  wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie
         utwory literackie i plastyczne. Przemiana ta powinna być wypadkową   rzystane na lekcjach dotyczących ram definicyjnych reportażu, hy-  sytuacji w pierwszej kolejności warto uruchomić zasoby własnej uważ-  dla nauczyciela, ucznia i rodzica   poznawania  przyrody  i  kształtowania  postaw
                                                 ności na to, co dzieje się wokół: obserwować, refleksyjnie
                              brydyczności tego gatunku oraz jego funkcji. Dodatkowo
         procesów cywilizacyjnych zachodzących w XXI wieku, które wymuszają   pod redakcją Izabeli Kozłowskiej  przetwarzać  docierające  informacje,  wyciągać  wnioski   ekologicznych wychowanków, lecz i innych ob­
                                                                           szarów edukacji przedszkolnej.
          na edukacji polonistycznej modyfikację dawnych paradygmatów,   zawierają propozycje warsztatów dziennikarskich oraz   z obserwacji, doświadczeń i wypracowywać rozwiąza-
          a na współczesnej szkole reorganizację dotychczasowych form   metody kreatywnego pisania reportażu. Skupiają się   nia dla siebie, dla innych. Warto też nastawić się na   pod redakcją Kingi Kuszak
                                                    JĘZYK POLSKI
          działania.           także na przestrzeni spotkania z Innym, tendencjach   W SZKOLE PONADPODSTAWOWEJ  Wydawnictwo Pedagogiczne ZNP
                                                  konieczność elastycznego działania, na gotowość do
                               w publikacjach Mariusza Szczygła, Jacka Hugo-Ba-
           Niniejszy numer „Zeszytów Kieleckich” pokazuje, że porusza-  JĘZYK POLSKI W SZKOLE PODSTAWOWEJ  zmiany,  do  nieustannego  poszukiwania  rozwiązań.   Rok założenia 1955
                                                  ZESZYTY KIELECKIE
                               dera, Wojciecha Tochmana oraz specyfice Nowe-
           nie na lekcjach języka polskiego zagadnienia koresponden-  Czasem może nawet do cofnięcia się, by pójść dalej…   EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA
                               go  Dziennikarstwa.  Jednocześnie  odnoszą  się
           cji  sztuk pomaga w  kształceniu  kompetencji niezbędnych   ZESZYTY KIELECKIE  W tym numerze „Edukacji Wczesnoszkolnej” dzielimy się   https://www.facebook.com/wydped
                                do trudnego tematu relacjonowania wydarzeń
           do  sprawnego  i  bezpiecznego  funkcjonowania  w  świecie   refleksją i doświadczeniami z ostatnich miesięcy, pro-  ZESZYTY KIELECKIE
                                                   NR 1  2020/2021
           wysoko rozwiniętej technologii. Chcemy, aby poloniści pa-  Język Polski w Szkole Podstawowej  nr 1  2020/2021   wojennych  i  powojennych  w  kronikarskich   Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej  nr 1  2020/2021  ponujemy też rozwiązania, które mogą służyć nauczy-  Edukacja Wczesnoszkolna  nr 1  2020/2021
                                wspomnieniach
           miętali o wzajemnym „oświetlaniu się” tekstów kultury w trak-  NR 1  2020/2021 z  getta  warszawskiego   cielom, rodzicom i uczniom. Zapraszamy do lektury.
          cie przekształcania tradycyjnych zajęć w nowoczesne.  oraz tekstach, takich jak: Proszę państwa   Prof. UAM dr hab. Kinga Kuszak   NR 1  2020/2021
                                  do gazu  Tadeusza  Borowskiego
           Zapraszamy do lektury!  czy  Raport o stanie wojennym   Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
                 Izabela Kozłowska  Marka Nowakowskiego.  w Poznaniu
        ISBN 978-83-7173-364-2  ISBN 978-83-7173-354-3  ISBN 978-83-7173-363-5
        ISSN 2544-2635 Indeks 373982  ISSN 2544-2643 Indeks 373974  ISSN 2544-2651 Indeks 373966
                                                      https://www.facebook.com/wydped
               https://www.facebook.com/wydped  https://www.facebook.com/wydped
                                                Rok założenia 1955
                             Rok założenia 1955
        Cena 36,00 zł (w tym 8% VAT)  Cena 33,00 zł (w tym 8% VAT)  Cena 36,00 zł (w tym 8% VAT)  Rok założenia 1955
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32