Page 15 - Wojciech Ciągło Studio DTP
P. 15
Z recenzji Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB
Monografia charakteryzuje się naukowym podejściem do przedmiotu rozwa- Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB
żań, co polegało na gromadzeniu faktów, skojarzeń, ocen i nowych informacji
dotyczących wybranych problemów bezpieczeństwa narodowego RP. Opraco-
wanie posiada niekwestionowane walory poznawcze oraz wnosi istotny wkład Bezpieczeństwo
w proces analizy i dyskusji dotyczącej doskonalenia systemu bezpieczeństwa
narodowego w Polsce. Aktualność monografii nie budzi wątpliwości, a wręcz
przeciwnie – jest jej pozytywnym walorem. Opracowanie posiada liczne autor- Bezpieczeństwo narodowe Rzeczpospolitej Polskiej narodowe
skie konkluzje, mające swoje głębokie uzasadnienie poznawcze i utylitarne, co
wskazuje na jej użyteczność w sferze teorii, dydaktyki oraz praktyki. Z tego też
względu przedmiotowe opracowanie w mojej ocenie znajdzie swoje miejsce Rzeczpospolitej Interdyscyplinarne prace naukowe studentów i doktorantów Akademii WSB
w całokształcie dorobku wiedzy o bezpieczeństwie narodowym. Może rów-
nież stanowić inspirację do prowadzenia dalszych badań naukowych. Ponadto,
przedstawione treści należy uznać za sugestie dotyczące nowych rozwiązań
w doskonaleniu bezpieczeństwa narodowego RP. Polskiej Interdyscyplinarne
Interdyscyplinarne prace naukowe
dr hab. Janusz Falecki, prof. UP
prace naukowe studentów i doktorantów Akademii WSB
Wybrane problemy
studentów i doktorantów Akademii WSB
Redakcja naukowa
Zdzisława Dacko-Pikiewicz
Redakcja naukowa Katarzyna Szczepańska-Woszczyna
Katarzyna Szczepańska-Woszczyna
ISBN 978-83-66794-16-0 ISBN 978-83-66794-19-1
Redakcja naukowa
dr hab. Ryszard Szynowski
Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB TOM I TOM II
dr Paulina Polko
ul. Cieplaka 1c, 41-300 Dąbrowa Górnicza ul. Cieplaka 1c, 41-300 Dąbrowa Górnicza
www.wsb.edu.pl www.wsb.edu.pl
Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB
Mateusz Grzesiak
Zintegrowany model
kompetencji społecznych
Według Deloitte Access Economics zawody wymagające wielu umiejętności
miękkich będą stanowić 66 proc. wszystkich miejsc pracy do 2030 roku. w procesie rozwoju
Dla 77 proc. pracodawców umiejętności miękkie są równie ważne jak umie
jętności twarde, a 67 proc. menedżerów HR zatrudni kandydatów z silnymi osobistego i zawodowego
umiejętnościami miękkimi, nawet jeśli ich umiejętności twarde są słabe. Zintegrowany model kompetencji społecznych w procesie rozwoju osobistego i zawodowego
W wielu przedsiębiorstwach zauważono, że najbardziej innowacyjni i pro
duktywni pracownicy to osoby o wysokim poziomie umiejętności miękkich.
W O L N O Ś Ć R E PUTAC J A W S IE C I
Nauka tych kompetencji, mimo oczywistych korzyści osobistych i za wo do O B E C N O Ś Ć J Ę Z Y K KO R Z YŚC I
wych, przez lata pozostawała wyzwaniem ze względu na braki w zakresie ich E MO C J E
Z A U FA N IE
jednolitego usystematyzowania. Modelowa propozycja dr. Mateusza Grzesia POZ IO MY ŚW IA DO MO Ś CI S Y MB O L IK A INNOW AC YJ NO ŚĆ STO R Y TE LL ING O F E R TOW A NIE
TR A NSC E NDE NC J A ME DY TAC J A MINDF ULNE SS MO R A LNO ŚĆ
ka, konsultanta, wykładowcy i psychologa, stanowi ważny krok w kierunku KO DE K S PO STĘ POW A NIA NO R MY K ULTUR OW E Z R OZ UMIE NIE ME NTA LNO ŚĆ SZC ZE R O ŚĆ MOW A C IA Ł A ZA R Z Ą DZ A NIE W ĄTPLIW O ŚC IA MI NE GO C J AC J E STR ATE GIA MA R K E TINGOW A
E MPAT IA
zdefiniowania i klasyfikacji całej dziedziny, jak i poszczególnych umiejętności W IA R A HA R MO NIA INTE GR A LNO ŚĆ HO LIZ M K R E AT YW NO ŚĆ CO PY W R IT ING A R C HE TY PY PE R SO NA L B R A NDING E -COMMME R C E A NA LIZA POTR Z E B
F IL O Z O F IA DZ IA Ł A N IA HIE R A R C HIA W A R TOŚC I CR O SS -SE LLING
miękkich. Duchowość Marketing PUB LIC R E LAT IO NS F O LLOW -UP SLOGA NY
B UDOW A NIE A UTO RY TE T U DIGTA L MA R K E T ING PIE R W SZ E W R A Ż E NIE SO C IA L SA LE S
UMIEJĘTNOŚCI
MIĘKKIE SA B OTA ŻE NAW Y K I
SZC Z Ę ŚC IE CE LE
R E A L IZ AC J A POT R Z E B KO NT R O LA E MO C J I PR E CY ZYJ NA KO MUNIK ACJ A TW O R Z E NIE W IĘ Z I
MO DE LOW A NIE MISJ A Ż YC IOW A Z MIA NA PR ZE KO NA Ń TY PO LOGIA ZW IĄ Z KÓW W O R K-LIF E B A LA NCE
S amorozwój
MOTY W AC J A Z ACHOW A NIA
Zarządzanie
J E DNO ST K A O R GA NIZACYJ NA
ISBN 978-83-66794-44-3 DE CY Z YJ NO ŚĆ OT W A R TO ŚĆ HISTO R IE PO KO LE NIOW E INT E LIGE NC J A E MO C J O NA LNA
DE LE GOW A NIE ŚC IE ŻK A K A R IE RY PUB LIC SPE A K ING W DR A Ż A NIE
Wydawnictwo Naukowe Akademii WSB Z A R ZĄ DZA NIE KO NF L IK TE M ZA R ZĄ DZA NIE OSOB OW OŚCIA MI
ZA R Z Ą DZ A NIE Z MIA NĄ PLA NOW A NIE SPOTK A NIA Z A R ZĄ DZ A NIE K R Y Z YSOW E
ul. Cieplaka 1c, 41-300 Dąbrowa Górnicza TIME MA NAGE ME NT COAC HING STY LE PR Z Y W IĄ ZA NIA
TW OR Z E NIE K ULTURY O R GA NIZ ACYJ NE J C HA R Y Z MA E DUKOW A NIE STY LE PR ZY W Ó DZ TW A
PR OJ E C T MA NAGE ME NT W IZ J A KO O R DY NOW A NIE O DPOW IE DZ IA LNO Ś Ć
www.wsb.edu.pl C SR UC ZE NIE SIĘ